søndag den 25. oktober 2009

Lys i mørket

Søndag. Morgen. Tidligt. Meget tidligt. Natten har skabt en ekstra time. Eller hvad? I hvert fald er klokken kun 6, mens jeg sidder her ved køkkenbordet med stearinlys og morgenkaffe. Verden sover udenfor. Hundetøserne er friske og glade som altid, der er kun os og evigheden. Regnen trommer mod ruden og vinden tuder. Hvad laver jeg dog her med min kaffe? Vintertid ... eller bare rigtig tid. Mit system trives tilsyneladende meget fint med rutiner og faste sengetider - og stå op tider. Går ikke bare sådan at ændre fra dag til dag og fordi vi går tilbage til normal tid. Rise and shine! Nå, men jeg må også endnu engang konstatere at jeg bare er A-menneske på godt og ondt og at morgener er mit hjemland. Lad bare verden sove. Jeg sidder her i stearinlysets skær og har taget hul på dagen, som i dag er ekstra lang. Regn og rally er på programmet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.