tirsdag den 6. oktober 2009

Inspiration

Blev så dejligt inspireret på køreturen til og fra arbejde i dag. Landskabet, solen i bagspejlet i morges, stor og rund og orange. Den sendte mig afsted i den rigtige retning, båret af lyset susede jeg afsted på landevejen, mens musikken spillede og jeg hørte og følte ord blandet med musikalske herligheder. Inspiration. Jeg tænkte og formede ord, jeg sang med og fik store tanker. Pludselige indfald, de største pennestrøg formedes i mit hoved, mens efterårets farver blandede sig med sol og vind. Det var som om det hele faldt på plads. Min plads. Jeg forstår, hvad det er jeg skal og hvad jeg er her for. Der er en dybere mening med alt. Der er så mange lag, så mange ting at opdage og forundres over. Der er så meget at lære. Min rolle er poetens rolle. Hverken mere eller mindre. Jeg er en tilskuer, jeg observerer og jeg inspireres og jeg giver videre. Jeg gør mig umage og kan jeg inspirere andre på samme måde, som jeg blev inspireret i dag, så er jeg dér, hvor jeg bør være. Det kan vel næppe komme som en overraskelse. Det har altid ligget i kortene og jeg har vidst, at ordene var mine til at bruge, til at sætte samme og danne sætninger. Inspiration. Men jeg forstår så meget mere nu, begynder at se et mønster tegne sig. Det handler ikke om at skrive en bog. Det handler ikke om at skrive digte eller noveller eller faglitteratur. Det handler om at skrive. Det handler om at mærke efter og lade flyde. Alting skal flyde ... som ordene fra mine læber og min pen. Pennen er erstattet af et tastatur, hvor hvert bogstav har sin plads og mine fingrer danser og finder de rigtige toner. Melodien lyder ... mine fingre er ikke i tvivl. Mit hjerte er med. Jeg er inspireret og jeg ved instinktivt, hvor jeg kan gøre en forskel. Jeg er inspireret. Jeg vil inspirere ... jeg er ydmyg overfor den verden, der åbner sig for mig, for poesien i hver solstråle, i hver regndråbe ... i vandpytter med efterårsblade og kastanjer. I takten til lyden af mine løbesko, der rammer asfalten ... Jeg er inspireret. Jeg er på vej ... mod en ny begyndelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.