lørdag den 3. oktober 2009

Inden længe

Inden længe går jeg ud i vejret. Inden længe tager jeg igen mit regntøj på og går ud i efterårets regn og rusk. Ind i efterårets cirkel af vindcirkulation og regn i kaskader. Jeg går først med den ene hund og så med den anden hund. En af gangen giver mening, der er mere ro på og langt større fokus på den enkelte. Nærvær. Vejen herude er våd og glitrende af gule og rødlige blade. Himlen er grå og sort og blålig ... regnskyer sejler over himlens hav i en vældig fart. Suser afsted uden at kigge sig tilbage.
Inden længe er jeg klar til at blive en del af sceneriet. Inden længe er jeg efterårsklædt med hunden i snor og et motiv til et maleri ... eller fotografi. Men ingen kommer til at tage det billede. Ilden buldrer i kaminen. Varmen breder sig indendørs. Inden længe er jeg væk fra ild og varme og ude i det. Inden længe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.