tirsdag den 6. oktober 2009

Hverdagsmorgen

Alt ånder fred for en stund. Hundene ligger på gulvet med flettede poter og venter på, at det bliver deres tur til at spise morgenmad. De er gode sammen, de to. Jeg har endnu en gang spist knækbrød med den fantastisk brombærmarmelade, der har samlet sommerens bær i en intensiv smagsoplevelse af de allerbedste. Alt ånder fred lige nu, inden hverdagen for alvor tager form, inden lyset kommer og jeg kører afsted til jobbet. Jeg skriver i min blok kl. 6:15 en mørk oktobermorgen. Jeg føler mig frisk og udhvilet, selvom jeg vågnede i ulvetiden og så et kort glimt af søvnløshed. Men søvnen var der og tog mig med ... satte mig af lige der, hvor vækkeuret ringede. Det har været en god søvn ... månesøvn. Dagen er i gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.