fredag den 9. oktober 2009

Huset

Huset ligger helt ud til vandet for enden af snoet markvej. Omgivet af havet på en ene siden og bølgende græsenge på den anden. Jeg sidder i min yndlingsstue med udsigt over vandet, glas i tag og vinduer. Udsigt så langt øjet rækker. Stjerner på en mørk nattehimmel. Lys på et mørkt hav. Udsigt og inspiration. Der står en stor dyb lænestol, hvor man kan synke i og bare sidde og være med havet som vidne. Der er masser af sækkesenge og puder til hundene, hvis de da ikke kravler op i den gamle sofa ovre i hjørnet. Det er vores bedste sted, stedet, hvor man søger hen, når man søger det allerbedste i livet. Det er her, der skrives de gode ord. De vise sten ligger nede på stranden ganske tæt på. Jeg kan se og mærke dem. Inspirationen er stille og allestedsnærværende. Den er konstant. Jeg bor i huset og huset bor i mig. Det er mit hus og huset er en del af mig ligesom jeg er en del af huset. Jeg føler mig hjemme og er mig selv. Slapper af og trækker vejret roligt og regelmæssigt. Det er et venligt hus omgivet af hav og følelser. Det er et hus, hvor man kan lide at komme – også som gæst. Der er 2 store gæsteværelser ovenpå med store behagelige senge. Gæstfri gæsteværelser som ikke er fri for gæster. Her bor mine gæster, når de er på besøg og de kan være sig selv og føle sig hjemme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.