søndag den 18. oktober 2009

Häddals Knäcke og te

Häddals Knäcke blev indkøbt i Sverige forleden, fordi jeg ofte spiser knækbrød og kan lide det. Men ... der er jo altså andet knækbrød end Wasa! Så jeg prøvede et par andre alternativer bl.a. Häddals Knäcka fra økologisk jordbrug - bagt efter traditionel opskrift fra Härjedalen med havre, linfrö og honning. Uhm, det smager virkelig godt og ganske anderledes end Wasa varianterne. Det er tilmed økologisk, uden sukker, uden fedt, uden gær og uden mælk. Det smager godt med svensk ost eller marmelade eller i det hele taget.

Denne eftermiddag drikker jeg te og spiser et stykke Häddals Knäcke ... Det har været en god og aktiv dag indtil videre, løbeturen, tøjvask og ophængning, nedtagning og siden turene med hundene. Landevej og marker. Sol og efterhånden en del skyer, men vejret er forholdsvist mildt. Tøjet tørrede derude på snoren ... næsten. Nu ændrer lyset sig, solen er gået langt ned på himlen og har ladet sig overtale til at lege gemmeleg med skyerne. Dejlig søndag med aktivitet og dovenskab i en god blanding. Sidder og ønsker, at det kun var lørdag ... ak søde søndag, jeg elsker dig, men hvorfor lader du så hurtigt mandagen overtage? Hverdagen? Ikke at jeg ikke kan lide hverdagen som sådan, men nogle gange har jeg bare brug for at lave andre ting end at arbejde og ... trods fridag fredag og Ystad og oplevelser ... så kunne jeg godt bruge lidt mere weekend. Fordi jeg elsker lyset og udendørslivet. Fordi jeg har så mange ting, jeg gerne ville lave. Nogle praktiske og nogle hyggelige, afslappende ... som at læse. Der er så mange bøger!
Häddals Knäcke og te. Tøvende kigger jeg ud af vinduet. Solen skinner lidt igen. Hvad skal jeg nu? Hvordan bruger jeg bedst resterne af søndagen? Eftertænksomhed. Jo, måske den bog dér ... Ulvetimen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.