lørdag den 10. oktober 2009

Formiddag ved køkkenbordet

Jeg er tilbage ved køkkenbordet for en stund. En kop kaffe til at styrke mig på efter turen til Netto, som endte med at fylde 3 indkøbsposer. Fristelser og nødvendigheder fylder. Fandt nogle søde små fletkurve med låg - 2 i hver - i turkis som vil passe til vores kommende badeværelse på Bavnehøj. Det bliver et græsk inspireret badeværelse - jeg kan se det for mig og indretningen bliver ikke svær. Tror jeg. Det er en enkel visualisering og jeg er sikker på, at det bliver et godt sted at bade og børste tænder. Blandt andet. Bavnehøj ... Ih guder, hvor har jeg ventet længe på det. 4 år med flyttekasser i lader. Jeg har lagt låg på mine ting og sager og på en del af mine drømme. Jeg har fremhævet mit motto "jeg bor i mig selv" og jeg har levet og overlevet, men nu presser behovet for et fælles hjem sig på og i høj grad - et behov om at kunne indrette og forme tingene og omgivelser, så de afspejler en del af mig. Naturligvis en smuk kombination af kæresten og jeg. Han forstår det nu, det er jeg sikker på. Kan høre det på de ord han bruger og bare det, at han nu bruger ord på det og taler om det gør, at jeg tør glæde mig igen. Tænk at det skulle blive nødvendig at sætte ham stolen for døren! Enten flytter vi sammen - til Bavnehøj som venter på os - eller også så flytter jeg for mig selv. Ak, havde håbet, at jeg ikke skulle sige de ord, men hele min krop og min sjæl skreg til mig AT DET BLEV JEG SGU NØDT TIL! Så det gjorde jeg ... to gange. Nu tager planerne form og jeg kaster mig ind i forventningens glæde og i planlægningen. Jeg er jo en planlægningsmester for pokker! Et familiemedlem har tilbudt os en gammel spisestue komplet. Den er p.t. opmagasineret, men vi skal ud og se den meget snart. Tror det bliver godt. Godt er det i hvert fald igen at forme planerne sammen. Det er godt og nødvendigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.