søndag den 18. oktober 2009

Fem kilometers velvære

Så kom jeg endelig ud og løbe igen. Har været holdt tilbage af en forkølelse med "ondt i halsen", så jeg har simpelthen ikke turde give den løbegas den sidste uges tid. I dag tog jeg så revance. Havde forestillet mig en stille og rolig restitutionsagtig tur, hvor jeg bare kom i gang igen ... men når løbeskoene er snørret og jeg begynder at jogge derudaf, ved jeg faktisk aldrig helt, hvordan det ender. I dag endte det med 5 kilometer i en fart, jeg bestemt godt kan være bekendt efter virus-tilstanden. Vejret var ideelt, solen skinnede, luften var kold og klar og næsten ingen vind. Det er en stor fordel, når man som jeg primært løber på landevej og blandt åbne marker! Jeg lagde ud i moderat tempo og lod mig bare føre afsted af de velkendte bevægelser. Nød igen at høre lyden af løbesko ramme asfalten, vejrtrækningen og musikken i mit øre, for jeg havde besluttet mig for en IPod-tur. Jeg bliver inspireret af musikken og jeg synes, at løbet bliver lettere og sjovere. For det meste. Måske er det anderledes, når man løber i skoven og kan høre fuglesang fra trætoppene og mærke træerne ånde, men på landevejen bliver vejrtrækningen - desværre - tit overdøvet af lyden fra biler i for høj fart med trailere fyldt med alskens godt og skidt - så musikken er en gave og et gode. For mig. Den øger farten og den gør mig glad.
Det blev til lige over 5 kilometer i dag. Ud og hjem. Jeg kan virkelig mærke forskel i de nye løbesko, mærke den nødvendige støtte. Jeg løber hurtigere og føler mig lettere. Jeg kom hjem og lavede min øvelser og udstrækning gladere end før. En smule overrasket over, at jeg faktisk - efter forkølelsen - ikke var i så dårlig form endda. Det er relativt hurtigt at komme op igen. Og det er velvære. Balsam for krop og sjæl. Jeg føler mig renset og er klar til at indtage eftermiddagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.