tirsdag den 6. oktober 2009

3 minutters nærvær

Om 1 1/2 uge skal jeg holde et kort foredrag - ca. 3 minutter - på jobbet og fortælle om noget fra mit liv. Indtil videre er der blevet fortalt om: Løb, cykling, Camina-vandring, Warcraft ... Jeg kunne også godt fortælle om mit løb, der betyder rigtig meget for mig. MEN, jeg har kredset omkring hundene, fordi de er det mest betydningsfulde i mit liv. Noget, jeg bare ikke vil undvære og ikke kan undvære. Derfor har jeg spurgt mig selv: Hvorfor? Hvad er det, der gør, at jeg har hund(e) og hvad får jeg ud af det.
Jeg tænker: Ro. Umiddelbar glæde. Jeg kommer ud og ... går tur. Jeg oplever, at jeg hver morgen er i bedre humør, når jeg bliver mødt med sådan en stor glæde over min tilstedeværelse. Hundene er en stor inspiration for mig og jeg begynder at forstå hvorfor: DE ER TILSTEDE I NUET. De kan lære mig så meget. Practise Dog Awareness. Det er det, mit lille foredrag skal handle om og det, som fortæller de andre lidt mere om, hvem jeg er og hvad mine livsambitioner er. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe det an, men overskriften må enten være netop "Practise Dog Awareness" eller sagt med et andet ord eller begreb: "Nærvær". Jeg vil give mine kolleger 3 minutters nærvær. Det bliver spændende, hvad der kommer ud af det. Jeg vil i de kommende dage bruge min blog til at finde inspiration og bygge det op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.