lørdag den 19. september 2009

September Sandheder


Måske burde det i dag være tristere vejr. Vejr, som svarer til mit humør. Men sandheden er, at jeg i dag slet ikke definere, hvilket humør jeg er i. Så måske passer det smukke september solskin alligevel fint til mig og mit univers lige nu. September har været yderst gavmild hvad solskinstimer angår. September bliver ved med at øse af blå himmel, solskin og nogle varme timer om eftermiddagen. Morgenen er kold og tåget - ubamhjertigt fortæller den, at efteråret faktisk er i gang og at vinteren kommer nærmere. Men op ad dagen kommer lyset og varmen og selve forvandlingen er i sig selv et fantastisk skue. Tågen der letter som en damp, rødlig horisont og solen, der først svag og siden stærkere trænger igennem. September ... vi har forladt sommeren og sejler stille og roligt mod koldere tider, men også mod et oktober, der sikkert som sædvanlig vil male naturen i gule og røde farver, varme nuancer og duftende kastanjer på ild eller skovbund. Våde morgener og mørket, der slutter sig tættere og tættere omkring os. Fordele og ulemper. Som alt her i livet.
Selv er jeg stærk og svag. Fyldt af de herlige paradokser, der kendetegner mit liv og gøren. At være bevidst om paradokserne gør det faktisk lettere .. og nogle gange direkte sjovere. Ja, faktisk hylende morsomt! Og så kan det pludselig blive svært og tungt, melankolien sænker sig, men noget jeg har lært og noget, jeg er blevet, kan som solen op ad dagen fortrænge denne melankoli og bare skinne igennem! Det er årene ... visdommen. Tror jeg nok ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.