onsdag den 16. september 2009

Paradokset i paradokset

Blev præsenteret for en kær vens blog og kom igen i tanke om min. Den dukker op med jævne mellemrum og minder mig om livets egentlige mening. Minder mig om fokus på det, der betyder noget. De vise ord - jeg genlæser dem og nikker i anerkendelse. Jeg forstår. Smager på betydningen og mærker effekten. Åh, det er fedt at være dér, hvor hjertet slår. Selvom mit er i oprør lige nu, fordi jeg ved, at jeg endnu engang er vokset ud af "frakke", der er blevet for trang og ikke rummer mit ego. Ikke rummer mine drømme! Jeg er vild med mine dejlige tarotkort, som gang på gang rammer lige på kornet og giver mig sandheden, præsenterer mig for løsningen og viser mig, at jeg rummer alt det, jeg behøver. Så bliver jeg glad og stolt over mig selv, for jeg har lært at navigere. Jeg er blevet en klog klog kvinde :-) Men hvad skal jeg så bruge denne klogskab til? Denne visdom? Jeg vil dele ud af den. Jeg vil ... give den til mig selv og til dem, jeg også elsker. Det er så vildt at være mig ... men også hårdt og slet ikke ligetil. Ønsker jeg ligetil? Næh. Ingen vej er for kringlet og for besværlig. Den rummer kun udfordringer, som styrker mig og gør mig endnu mere vis. Jeg lever ... med alt hvad det indebærer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.