søndag den 15. marts 2009

Savn

I denne weekend har jeg tænkt meget over savnet. Hvordan man har noget (og måske tager det for givet) og så en dag er det dér ikke mere. En ven, et familiemedlem, en hund ... Jeg vil aldrig mere taget noget for givet, men glæde mig over hver eneste dag, jeg får sammen med dem, jeg holder af. Ja, det er måske så nemt at sige, men handler det ikke om at være nærværende og til stede, når vi er sammen med dem, vi holder af. At være til - lige nu! Livet er nu! Men når evigheden er fortid ... og det man elskede er borte ... hvad er der så tilbage? Det liv, man har fået. Det er dér endnu. Og minderne ... At turde elske er også at turde miste. At turde blotte sig og være så sårbar i nærvær og tilstedeværelse - det er kærlighed. Intet for for evigt.
Men deroppe på den mørke nattehimmel lyser en stjerne ... ganske svagt kan man skimte den, hvis man anstrenger sig. Håbet. Evigheden. Tag ingenting for givet. Intet er som det ser ud. Lad dig overraske!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.