mandag den 9. marts 2009

Regnvejrstræt

Det er ikke fordi, at jeg er træt af regnvejr. Jo, det er jeg faktisk også! Men jeg er træt og det er regnvejr. En forstærkende cocktail ... dagen går på hæld, det er mørkt og jeg sidder over min te og må snart henslænge mig på sofaen. Havde en "dårlig" søvn i nat, faldt hurtigt i søvn, men vågnede efter en time, helt klart frusteret over situationen på arbejdet og den uge, der ventede mig. Efterhånden fik jeg mig selv overbevidst om, at det var noget pjat og at jeg INTET kunne gøre ved det midt om natten. At det bedste, jeg kunne gøre for mig selv, var at slappe helt og, lade tankerne (og frustrationen) hvile og sove. Der gik dog lang tid, inden søvnen overtog, sådan føltes det. Drømmene kom, bl.a. en, der handlede om indbrud ... endnu et indbrud her i vores hus. Det var utroligt ubehageligt, alle følelserne kom tilbage, utryghed, angst, vrede ... Men jeg havde også en god drøm, en drøm, hvor min elskede hund Molly var tilbage blandt os. Nøj, hvor jeg savner hende! Heldigvis var indbruddet kun en drøm denne gang. Desværre var Mollys tilbagekomst også en drøm ... men måske var hun alligevel hos mig den nat. En slags guddommelig trøst. Jeg tænker på hende som min skytsengel. I livet var hun ofte min redningsplanke. Faktisk har jeg haft en god og produktiv dag trods alt for lidt søvn. Jo, jeg har været træt, men jeg har virkelig fået noget positivt fra hånden og det er en god følelse. Nu vil jeg se sofa og lade regnvejr være regnvejr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.