lørdag den 7. marts 2009

Grå lørdag

Grå lørdag morgen. Har sovet for lidt, tror jeg. Føler mig i hvertfald træt. Blev vækket af min søde hund på 1/2 år, som åbenbart havde spist nogle små kviste o.l. og som så skulle kaste op kl. 4 i morges. Så jeg måtte ned og hente hende ud af sit sovebur, fjerne tæppe og finde et nyt. Lys og vågen tilstand. Jeg var blevet vækket midt i en drøm, som jeg troede jeg kunne huske og finde tilbage til, men da jeg igen lagde mig i min seng, fløj den ud af vinduet og var væk i nattemørket. Det samme var min søvn. Mine tanker begyndte at tage over, kredse om arbejdet og om næste uges udfordring ... fuldstændig absurd, fordi jeg intet kunne gøre ved det kl. 4 lørdag morgen. Men vågen var jeg. Har ligget og drejet mig indtil kl. 7, måske har jeg sovet lidt. Jeg ved det faktisk ikke. Husker bare irritationen over ikke at kunne finde tilbage til min drøm eller bare en drømmeløs søvn, som kunne gøre mig lidt friskere. Forkølelsen lurer stadigvæk. Nu er jeg oppe og sidder over kaffen denne grå lørdag. Regn i luften, tidligt forår, fugtigt vejr. Der står vintergækker flere steder i haven. De skyder bare op og er smukke midt i alt det grå og triste. Ser lidt ensomme ud, men samtidig stolte og ukuelige. De klarer sig - også selvom der skulle komme frost og sne igen. De er der bare! Man skulle være en vintergæk. Drive gæk med vinteren. Drive gæk med foråret, der i forvejen kan drilsk og utilregneligt. Bedst som det er dér og man får håbet og en gnist af energi tilbage, så forsvinder det igen. Borte, tit tit. Hørte i går Jan Gintberg (som i øvrigt har fødselsdag samme dag og år som mig!) fortælle om, at når det blev april og det faktisk var forår, så mistede han fuldstændig gnisten. Som om at manglen på lys og den lange vinter pludselig slog ham i hovedet og alting bare blev "øv". Andre var glade, men han blev nærmest depressiv. Hm ... jeg kan godt forstå det lidt. Men alligevel ikke. For jeg glæder mig til foråret og til, at min forkølelse er helt væk igen, så jeg kan komme igang med at løbe igen. Jeg savner det og må sande, at det er noget møg, at jeg næsten ikke får løbet gennem vinteren som tidligere. Det gjorde mig sgu lidt stærkere og ikke mindst - gav mere energi - at få den motion. Nu er jeg bare i noget nær elendig form, tror jeg. Ja, jeg går jo meget med hundene, men det er ikke helt det samme. Anyways, det er lørdag og weekend. Grå lørdag - men ikke desto mindre. Velkommen til to fridage, som jeg faktisk næsten helt selv kan bestemme over. Kan jo bare lade være at gøre rent. Kan jo bare lade være med at købe ind ... ha ha ha. Vi må se, hvad der sker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.