lørdag den 28. marts 2009

Forårsfornemmelser

Der er bestemt forår i luften i dag, bare en antydning men jeg kan mærke det i luften. Det giver en slags åndelig energi, men samtidig er jeg bare træt ovenpå endnu en omgang forkølelse og nogle travle uger på jobbet. Det føles godt bare at sidde her og kigge ud på solskinnet og vide, at der ikke er noget, jeg SKAL denne weekend. Jeg vælger at gøre det, jeg orker og har lyst til.
At leve i nuet og være til stede ... det er den vigtigste lektie for mig, det er jeg ikke længere i tvivl om. Når en situation opstår, kan det være guld værd at kunne vende fortiden ryggen og gå fremad, men samtidig være bevidst om hvert skridt og følelse og tanke. Nærvær. Visdommen er en del af mig og jeg behøver ikke vende blikket tilbage for at mærke den. Jeg er fyldt af den og den er en del af mig og min sjæl. Visdom er ikke smerte ovenpå traumatiske oplevelser og at kunne mærke denne smerte igen og igen i lignende situationer eller blot ved mindet eller tanken om det, der gjorde så ondt og var så frustrende. Visdommen er nærværet lige nu, det er den stemme, der taler til mig og forkynder vise ord. Den stemme er min stemme. Jeg er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.