mandag den 16. marts 2009

En venten

Jeg har netop lært mig IKKE at gå ind i en venten. Ikke desto mindre er der noget, jeg venter på i dag: Et svar. Det er svært at beskrive, hvad det egentlig er, jeg forventer ... men et par ord, et livstegn, det ville bestemt gøre mig glad. Jeg forstår ikke helt, hvordan det hænger sammen og hvorfor der er så lange pauser. En tilstand uden ord, uden lyd ... uden. Hvor befinder jeg mig i dette tomrum i forhold til at være den ven, jeg gerne vil være? Hvad gør jeg? Det sværeste for mig er at gøre ingenting. At lade mig henfalde til tavshed ... til venten. Så jeg prøver at handle, at reagere, men uvisheden svarer mig med ingenting, tomhed, stilstand. Ordløs tilstand. Håbet lever. Håbet om reaktion og om at høre nyt. Livstegn. Ikke at vente. At gøre noget. Gøre en forskel. Ikke bare vente ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.