søndag den 8. marts 2009

At lytte til sjælen

Sidder her med min blåbær te, mens det hele falder på plads i mit indre. Jeg har først trukket dagens tarotkort (hvile) og siden de vise ord om at lytte til sjælen. Det er det, jeg skal lige nu - i dag (og fremover). Jeg er blevet meget bedre til det, men der er stadig så meget, jeg ikke forstår. Som jeg ikke har lært endnu. Det er derfor jeg elsker at leve - trods alt. Fordi jeg beriges, når jeg tør åbne mig og kradse i endnu et lag. Fordi jeg instinktivt ved, at der er så meget mere "mellem himmel og jord" end vi nogensinde tør tro. Engang i mellem får jeg et glimt. Selvfølgelig er denne proces meget personlig. Det her handler om mig. Det er en befrielse at tillade mig selv at mærke efter og smage på ordene: Det her handler om mig! Mit liv handler om mig. Om min sandhed. Den eneste sandhed - for mig vel at mærke! Tarotkortene er så kloge ... de tager aldrig "fejl". Så når de afstikker dagens kurs eller kommenterer dagens gang, ja så er de altid på rette spor. Der er omveje, men jeg finder altid hjem. Du finder altid hjem - ligegyldigt hvilken vej du tager. De vise ord hver dag - de giver åndelig energi. Håb. Jeg er faktisk dybt taknemmelig over, for som Megan, at få mulighed for at udforske det her, min sjæl. Se sammenhængene, meningen ... blive forundret. Denne dag dedikerer jeg til hvile, fordybelse og eftertænksomhed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.